Særligt sensitive skal stoppe med at sælge
Er du sensitiv, og har du svært ved at sælge dine produkter, kurser og ydelser?
Har du (også) købt dig fattig i markedsføringskurser der ikke virker?
Og købt ind i tanke gangen om, at jo mere der ”er derude” jo bedre?
Jo flere leads, links, følgere og likes jo bedre?
Bruger du mere tid på, at holde styr på hvor, hvornår og hvad, du skal poste på dine platforme, end du bruger tid på at levere viden til dine kunder?
Stop det!
Jeg er helt med på, at der selvfølgelig skal være omsætning i din forretning. Ellers er det jo ikke en forretning.
Og at det selvfølgelig skal være en forretning du omsætter nogenlunde godt i, for at du kan leve af den.
Og at ræsonnementet om, at jo flere der følger dig, jo flere er der, at sælge til.
Men det holder ikke altid, i en business som din.
Lad os kigge på, hvem du selv er.
Din sensitivitet gør, at du 100% kan mærke, om det du læser, dem du følger, det du overvejer at investere i, er 100% i integritet, med det du ønsker at opnå.
Og da din fremtidige kunde med 98% sikkerhed ligner dig, vil hun også kunne mærke om du er i integritet med dig selv.
Din virksomhed handler om mennesker. Altså om mennesker der køber af dig. Og mennesker køber ikke noget, før de føler de har en forbindelse til dig.
Know, like, trust.
Det, det handler om er altså, at skabe en relation til din kunde.
Og når vi taler onlinebusiness (som jo i øvrigt er en fantastisk måde at gemme sig på, en af de tre sensitive strategier), er det endnu mere vigtigt, at det du tilbyder til dine kunder, faktisk har hold i virkeligheden.
Vedvarende input, med troværdigt indhold, der skaber interesse i din butik, er alfa og omega.
Det vigtigste du kan gøre for din business er altså, at skabe én platform, som du har styr på.
Med ét produkt du har styr på.
Både indhold og løsning til din kunde.
Spredning på mange medier er sjældent midlet her. I hvert fald ikke før, du har styr på din metode til salg.
For selvfølgelig skal du sælge.
Du skal bare stoppe med at tro dine kunder kommer, fordi de ser et flot billede på FaceBook. Medmindre det altså er sådan du selv investerer. Så fortsætter du bare med det, du gør allerede.
Hvis ikke du allerede har succes med dit salg, så kig på to ting:
- Er du specifik nok
- Er du tilgængelig nok (nemt og med et klik)
Og hvis ikke, så er det nu du virkelig, kan sætte et af dine sensitive talenter, i spil.
Det talent, som du nok mest er blevet udskældt og skammet ud for; Perfektionisme.
Din kunde ligner dig. Med cirka 98% sikkerhed.
Så mon ikke din kunde har brug for dit helt enorme overblik, beskrivelser der viser præcist, hvad de investerer i, og hvad løsningen de får, konkret er?
Tilgængelighed i salget handler om tryghed. Og gensidig investering. Er den investering din kunde laver hos dig af en vis størrelse, skal både du og din kunde vide om I kan bidrage optimalt til hinanden.
Tilgængelighed har altså to formål.
- at din kunde kan hente mere information
- at du (in person!) kan forventnings afstemme og se om I er et match.
Trust me. Hvis I er et mismatch har du slet ikke råd til at sælge dit produkt, til din potentielle kunde.
Så stop med at sælge.
Og skab i stedet en overskuelig praksis for relationer i din forretning. Less Is More!
Big Hug Sofiia
Viden Online:
Du finder et af Sofiia´s mest sælgende onlinekurser her: Lev af Det Du Elsker. Kurset lærer dig alt det grundlæggende, du som Særlig Sensitiv skal vide for, at opbygge og skalere din business, så du kan leve af den. Det handler om dig, om din energi, om din kunde, dit produkt og det at præsentere og sælge det uden at såkaldt sælge. Altsammen guidet i processer der er skræddersyet til de særlige processer sensitive har brug for.
Gratis Online fællesskab:
Vil du være med i et gratis fællesskab, med masser af viden, hvor det, at være særlig sensitiv og selvstændig, er i hovedsædet?
Et fællesskab om at bygge business, som den du virkelig er? Og et fællesskab, hvor du med ret stor garanti for første gang oplever, at være og have samme evner som de andre?
At være særlig sensitiv og selvstændig handler ikke om at opfinde den dybe tallerken. Det handler om, at genkende den du virkelig er inderst inde og genfinde dit sjælsudtryk og kanalisere det ud i din business. Det gør vi her. Så ser du dig selv som særlig sensitiv og tænker du i selvstændige baner, er du velkommen til at kigge ind. Klik på billedet så ryger du direkte til gruppen.
PS. Du skal svare på 3 spørgsmål for, at vi god kender dig i gruppen. De er anonyme når først du har svaret. Så, træk vejret. Du er velkommen!