Tydelighed giver flere kunder

Jeg ved det.

Du har mange ord.

Det er et af dine talenter, at være særligt specifik i tanke og tale.

Og du har mange vinkler at se den samme ting fra.

Det er derfor du er dygtig til det du gør.

Og når du skal korte ned, synes du, at det er et kompromis.

Og du er bange for, at ”nogen” ikke føler sig set.

Og at du så mister en potentiel kunde.

Og dermed omsætning.

Sandheden er bare, at du bedst kan hjælpe, hvis du er super tydelig.

Det gælder både når du sælger viden og service, og når du sælger et fysisk produkt.

Din kunde har ikke dig i fokus når de kommer ind i din butik.

De har kun sig selv og deres behov. Og kender du ikke, eller taler du ikke til, det specifikke behov du kan afhjælpe, forvirrer du din kunde.

Vores hjerner er kodet til overlevelse.

Det er de i alt hvad vi gør.

Så selv når vi lander på et website der skal sælge os en cykel, sorterer hjernen og vurderer omkostningerne ved, at søge netop her.

Helt basalt er vi alle bygget til

  1. at overleve
  2. at vokse/vækste og blomstre

Og begge dele skal foregå, på så lavt kalorie forbrug, som muligt.

Det kan altså ikke hjælpe noget at du først fortæller en lang historie om hvem der opfandt cyklen. Og hjulet. Og din egen første cykel. Det gider din kunde(s hjerne) ikke bruge tid på.

Den vil vide

  • om du sælger cykler
  • hvilke cykler du sælger
  • hvor den kan købe
  • hvor nemt den kan købe
  • hvornår du kan levere

Bagefter kan du fortælle om alt det andet.

Så.

Gør det nu nemt.

For.

Hvis ikke din kunde kan mærke, du kan hjælpe dem med at overleve og vokse, og tilmed spare kalorier ved at benytte præcist dit site. Ja så shopper de videre.

Du skal altså sørge for, at du og din business er tydelige og konkrete i alt hvad I foretager jer.

Hugs Sofiia

Forfatterboks - Sofiia Bjerre

 

Gør som +1400 andre sensitive selvstændige

Hent E-bogen "Særligt Sensitiv og Selvstændig -  genkend din vej til succes.
Du tilmelder dig samtidig nyhedsbrevet. 

Særligt Sensitiv & Selvstændig E-bog